24 Şubat 2023

06.02.2023 tarihinde gerçekleşen deprem neticesinde OHAL ilan edilen illerdeki İş Hukuku ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanına ilişkin kısa çalışma, fesih yasağı ve nakdi ücret desteğini düzenleyen 125 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi yayımlanmış ve ilgili hususlarda düzenlemelere gidilmiştir.

125 sayılı kararname ile;

• Yapılan düzenlemelerin yalnızca OHAL süresince ve OHAL ilan edilen illerde geçerli olacağı,
  • İşverenler tarafından yapılacak kısa çalışma başvurularında; Yıkık, yıkılacak, ağır veya orta hasarlı işyerleri için uygunluk tespitine gerek olmaksızın kısa çalışma ödeneği verileceği,
  • İşverenlerin hatalı bilgi ve belge vermesi nedeniyle yapılan fazla ödeme olursa yasal faiziyle birlikte işverenden tahsil edileceği,
  • Fesih yasağı; 25/1-II bendindeki ahlak ve iyi niyet kurallarına uymayan haller ve benzerleri, belirli süreli sözleşmenin sona ermesi, işyerinin kapanması ve faaliyetinin sona ermesi, hizmet alımının sona ermesi, yapım işinin sona ermesi dışında iş sözleşmelerinin işveren tarafından feshedilemeyeceği,
  • Fesih yasağına aykırı olarak iş sözleşmesini fesheden işveren hakkında brüt asgari ücret tutarında idari para cezası uygulanacağı,
  • Nakdi ücret desteği, Kısa çalışma ödeneği veya işsizlik sigortasından yararlanamayan ve SGK dan yaşlılık aylığı almayanlara günlük 133,44 TL nakdi ücret desteği verileceği,
  • Nakdi ücret desteği alanların genel sağlık sigortalısı sayılacağı ve primlerinin işsizlik sigortası fonundan karşılanacağı,
  • 6356 sayılı Sendikalar ve TİS kanunundaki yetki tespiti, TİS yapılması, grev ve lokavta ilişkin sürelerin OHAL süresince uzatıldığı hususları 21.02.2023 tarihinde yürürlüğe girmiştir.

Başvuru

Arabuluculuk, dostane uyuşmazlık çözüm yöntemleri içerisinde en yaygın olarak bilinen ve uygulanan uyuşmazlık çözüm yöntemidir.

Arabuluculuk hizmetlerimizden faydalanmak için hemen buşvurun

Başvur